Door Marcel Reijven op 12 april 2013

PvdA Langedijk weer on-line! (Eindelijk … …)

De regelmatige bezoeker heeft het gemerkt: de website van de PvdA Langedijk was zo’n twee maanden ‘op zwart’.

We zijn een kleine afdeling, met weinig internetexpertise, om toch goed en herkenbaar op het web te zijn, maken we gebruik van de internetmogelijkheden van de ‘grote’ PvdA; het voordeel daarvan is dat we niet hoeven na te denken over structuur en lay-out, maar ons alleen maar druk moeten maken over de inhoud.
Eind februari is dat systeem gecrasht; eerst leek het wel mee te vallen, duurde het vooral lang voordat de site laadde. Het ging echter van kwaad tot erger en begin maart konden we niet eens meer bij onze eigen inhoud komen. Uiteindelijk is het webteam van de PvdA overgestapt op een plan B: alle onderliggende sites zouden in de zomer al volledig vernieuwd worden, die vernieuwing is nu naar voren gehaald en begin april is het systeem vrijgegeven.

Wat wij daarna moesten doen, was dat nieuwe systeem inrichten en gaan vullen, want we hebben het systeem brandschoon aangeleverd gekregen, dus zonder enige inhoud van de oude site. Het vraagt helaas nogal wat studie, werk en inspanning, ook omdat het systeem om de site te vullen volledig anders is. Voor de kenner: we gaan van Hippo CMS over op WordPress. En daarbij komt: we hebben nog wel andere dingen te doen, dan de hele dag achter de computer te zitten om dat voor elkaar te boksen… … …

Voor ons is het heel vervelend, zo lang uit de lucht te zijn geweest. We zijn immers ons belangrijkste middel voor directe communicatie twee maanden kwijt geweest, maar we gaan er weer vol tegenaan!

Geboren in Wormerveer, opgegroeid in Enkhuizen en inmiddels 21 jaar woonachtig in Oudkarspel, “een echte Noord-Hollander”, zo zegt hij zelf. Maar wie is hij nog meer en hoe ziet hij de toekomst van Langedijk de komende jaren tegemoet? Maak kennis met de wethouder Sociaal Domein van gemeente Langedijk, Marcel Reijven. Met zijn militaire opleiding ging