Door Marcel Reijven op 12 april 2013

PvdA Langedijk weer on-line! (Eindelijk … …)

De regelmatige bezoeker heeft het gemerkt: de website van de PvdA Langedijk was zo’n twee maanden ‘op zwart’.

We zijn een kleine afdeling, met weinig internetexpertise, om toch goed en herkenbaar op het web te zijn, maken we gebruik van de internetmogelijkheden van de ‘grote’ PvdA; het voordeel daarvan is dat we niet hoeven na te denken over structuur en lay-out, maar ons alleen maar druk moeten maken over de inhoud.
Eind februari is dat systeem gecrasht; eerst leek het wel mee te vallen, duurde het vooral lang voordat de site laadde. Het ging echter van kwaad tot erger en begin maart konden we niet eens meer bij onze eigen inhoud komen. Uiteindelijk is het webteam van de PvdA overgestapt op een plan B: alle onderliggende sites zouden in de zomer al volledig vernieuwd worden, die vernieuwing is nu naar voren gehaald en begin april is het systeem vrijgegeven.

Wat wij daarna moesten doen, was dat nieuwe systeem inrichten en gaan vullen, want we hebben het systeem brandschoon aangeleverd gekregen, dus zonder enige inhoud van de oude site. Het vraagt helaas nogal wat studie, werk en inspanning, ook omdat het systeem om de site te vullen volledig anders is. Voor de kenner: we gaan van Hippo CMS over op WordPress. En daarbij komt: we hebben nog wel andere dingen te doen, dan de hele dag achter de computer te zitten om dat voor elkaar te boksen… … …

Voor ons is het heel vervelend, zo lang uit de lucht te zijn geweest. We zijn immers ons belangrijkste middel voor directe communicatie twee maanden kwijt geweest, maar we gaan er weer vol tegenaan!

Wat is je achtergrond? Ik ben op 25 mei 1962 in Wormerveer geboren en opgegroeid in het uiterste puntje van West-Friesland, Enkhuizen. Na de middelbare school heb ik aan de Militaire Academie in Breda civiele techniek gestudeerd, waarna ik tien jaar als officier bij de Landmacht heb gewerkt. In 1995 ben ik overgestapt naar de