29 november 2013

Kandidatenlijst PvdA Langedijk vastgesteld

PvdA gaat voor ervaring en talent

Met de ledenvergadering van de PvdA Langedijk haalde het Behouden Huis in Oudkarspel gisteravond de eerste gebruikers na de ingrijpende verbouwing binnen. In een aantrekkelijke omgeving stelden de PvdA-leden de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart vast, waarbij het voorstel van de adviescommissie vrijwel volledig werd overgenomen. Bij het samenstellen van de kandidatenlijst is gezocht naar mensen die de grote veranderingen die op de gemeente afkomen aankunnen. De gemeente wordt verantwoordelijk voor de zorg voor jeugd, chronisch zieken, mensen met een beperking en mensen met ‘pech’ (werkloos, armoede). En natuurlijk voor wat de regering noemt ‘de participatiemaatschappij’.

Als lijsttrekker is fractievoorzitter Marcel Reijven aangewezen. Hij wordt gevolgd door burgerraadslid Harry Waal en jong talent Mohammed Amin Ait Ochaine (20 jaar). Met oud-raadslid Liselore Dam op de vierde plaats en huidig raadslid Dirk Korver op vijf is de kennis en ervaring binnen de fractie geborgd. Op plaats zes hebben de leden nieuwkomer Menno Reijven (21) geplaatst. Hiermee gaat de PvdA de verkiezingen in met een mixture van ervaring en jong talent.

Een bijzondere plaats op de kandidatenlijst – nummer 8 – wordt ingenomen door Frits Westerkamp, wethouder in het huidige college. Frits is meer dan drie periodes lid van de gemeenteraad geweest en ervaart het werk nu, zoals hij het zegt, ‘aan de andere kant van de tafel’. Hij ambieert zeker nog een wethoudersfunctie, maar vindt het voor de politiek en zichzelf niet geloofwaardig nogmaals beschikbaar te zijn voor een nieuwe periode in de raad.

De PvdA biedt de kiezers in Langedijk een team van 12 kandidaten, dat alle krachten zal bundelen om ook in de komende periode weer een invloedrijke fractie te zijn. Het PvdA – dozijn heeft een waardevolle mix van ervaring en nieuw enthousiasme, en beschikt over een brede kennis van gemeentelijke beleidsterreinen. De volledige lijst:
1. Marcel Reijven, Oudkarspel
2. Harry Waal, Zuid-Scharwoude